SZOLGÁLTATÁSAINK A TELEKOMMUNIKÁCIÓS SZEKTORBAN
HMM… AKKOR MOST HOGYAN IS KÉPZELJEM EL A CÉLCSOPORTOM?
Életstílus és motivációs szegmentáció
-
Motiváció alapú szegmentáció univerzális „igénytérképen”, amin bármilyen információ (ügyféligények, márka, koncepció, szolgáltatás/termék stb.) együttesen elhelyezhető
-
Teljeskörű elemzés, melyben sosem veszik el a valódi, hús-vér ember, a valódi felhasználói csoportok
-
A célcsoport meghatározása a térképen (a legígéretesebb terület, az egyes szegmenseken átnyúlóan): a célcsoport teljeskörű megértése, jellemzése, illetve a nekik szóló komplex kommunikációs üzenet, mint kutatási output
-
Segít megérteni, hogy mit gondolnak és tesznek az ügyfelek, és miért
-
Segíti a stratégia kialakítását: az ígéretes szegmensek és koncepciók azonosítását, a pozícionálást, az egyes szegmenseken belül az ügyféligények megértését; majd taktikai tervezési szintre lebontva támogatja a megvalósítást (5W mentén: Kinek, Mikor, Mit és Hol kell mondani ahhoz, hogy az ajánlatunk vonzó és konzisztens legyen?)
-
Olyan rendszer, amelyben a látens igények is feltárhatók
Vonzerő, imázs és pozicionálás
MENNYIRE HASZNOS EGY OLYAN VISSZAPILLANTÓ TÜKÖR, AMIBEN CSAK MAGUNKAT LÁTJUK?
-
Versenykörnyezeti kontextusba helyezett, relatív, valódi előrejelző erővel bíró, egyéni szintű márkaérték mutató, amely közvetlenül az ügyfélben élő márkaképet/márkalenyomatot vizsgálja
-
Könnyen, „részesedés %”-ként értelmezhető, a valódi piaci részesedéssel szorosan együtt mozog (így annak előrejelzésére is használható)
-
Rávilágít a kommunikáción kívüli (trade) tényezők hatására
-
Szemben a klasszikus (pl. NPS) mutatókkal, nem izoláltan tekint a márkára, hanem a márkának az ügyfél fejében a versenytársakhoz viszonyított relatív pozícióját méri
COOL RETRO JÁRGÁNY VAGY SZAKADT ÓCSKAVAS?
-
IMAGE DRIVER-ELEMZÉS – Megengedjük a valóságot:
-
Egyes tulajdonságok taszítóak is lehetnek, ezért negatív összefüggést is értelmezünk és kimutatunk
-
Fontossági sorrend (driver-erő) megállapításához a márkakép (=összetartozó attribútumok összessége) vonzerejéből indulunk ki, és nem egyenként kezeljük az attribútumokat, az ellentmondásmentes kommunikációs stratégia támogatására
-
Válaszadói szinten mérjük: ugyanaz az attribútum valakinek vonzó, másoknak taszító – ezek aránya többet mond az átlagnál
TUDOM HOL VAGYOK, ÉS A KAPUT IS LÁTOM. AKKOR MOST MÁR TUDNOM KÉNE, MERRE MOZDULJAK?
Stratégiai döntéstámogatás, piacmodellezés
-
A „Sales Boosting Box” az InsightLab márkaerő és imázs mérő modelljének felhasználásával megmutatja, mely beavatkozási területek hordozzák a legnagyobb potenciált
-
Megmutatjuk, mely márkák foglalják el a jelenlegi vagy a jövőbeni célcsoportunk területeit
-
Nemcsak a márka erősségeit / gyengeségeit mutatjuk meg, hanem konkrét akciókat, és/vagy kommunikációs üzeneteket jelölünk ki a szükséges „elmozdulás” elérése érdekében
ÉS SZÉP LEGYEN VAGY OKOS?
-
Kvantitatív, kvalitatív és komplex megértésben is, célcsoport azonosítás lehetőségével
-
Az igénybevétel valós valószínűségét (és nem „a vásárlási hajlandóság valószínűségét”) mérjük, egyéni szinten, így azonosíthatók a megnyert csoportok
-
Részletes értékelés nem csak a beavatkozási pontok, hanem a beavatkozási irányok és mértékék kijelölésére
-
Az InsightLab márkaérték mérő mutatójára épülő Share in Mind becslési modell, ami nem csak a potenciált azonosítja, de megjelöli a nyereség forrását (kannibalilzáció) és leírja a megnyertek körét
Termék- és koncepcióteszt
Reklám- / kreatív teszt
HA A MEGFELELŐ ÜZENETTEL SEGÍTESZ MEGÉLNI AZ ÁLMAIT, Ő IS SEGÍT MAJD BEVÁLTANI A TIEIDET!
-
A kreatív szakemberek egyértelmű támogatása a fejlesztésben
-
A diagnosztikus (mennyire jó, „jól van megcsinálva / kitalálva” maga a reklám / a kommunikáció ) mutatók mellett hatásalapú mutatók („növeli-e majd a márka választásának valószínűségét?”)
-
Középpontban a márkaérték/sales: a kulcsmutató nem a kreatívval / reklámmal foglalkozik, hanem az azzal elérhető piaci eredmény alapján értékel és rangsorol
-
Pre-/post exposure márkaérték alapú kulcsmutató: a márka választásának tényleges valószínűségére gyakorolt hatást mérjük, egyéni szinten, így az eredményeket megtisztítjuk a márkaérték hatásától
-
Egyéni szintű hatást mér: bemutatjuk a megnyert vagy elidegenített csoportok nagyságát, összetételét és indokait
HÁNY PERC VÁRAKOZÁSSAL ÉR FEL EGY KEDVES MOSOLY?
-
Mystery shopping az ügyfélszolgálat teljeskörű értékelésére
-
Customer Experience Journey mapping: az összes releváns touchpoint figyelembevételével azonosítjuk az ügyfelek útját a termék / szolgáltatás iránti igény felmerülésétől a megvásárláson keresztül a használatig
-
Az egyes touchointok erősségének és fontosságának meghatározásával azonosítjuk a beavatkozási prioritásokat
Ügyfélszolgálat-értékelés + Customer Experience Journey
U&A, tracking
-
A márka vonzerő alapú részesedését és a valós részesedését is mérjük, összevetve a kommunikációs kampányok időzítésével (GRP-val)
-
Azonosítjuk a márkatölcséren való elakadási pontokat, az elakadás és a márkaváltások okait
-
A „Sales Boosting Box” segítségével actionable módon mutatjuk meg az eladásnövelésben rejlő potenciál kiaknázásának lehetőségeit: kikhez, milyen üzenettel szóljunk?
EGÉSZSÉGES IRÁNYBA VÁLTOZIK A MÁRKAKÉP?
MIT MONDANAK A MÁRKÁD HÁTA MÖGÖTT?
Online brand-sphere
-
Web-listening
-
A márkával kapcsolatos online említések összegzése, trend-alakulása, sentiment-analízis (pozitív-negatív említések aránya)
-
Leggyakoribb asszociációk, szavak
-
Véleményvezérek azonosítása
-
A márkával / termékkel / szolgáltatással kapcsolatos problémák azonosítása
-
Kiválasztott személyekre vonatkozó percepciók teljes (kvalitatív) feltárása és felmérése
-
A jelöltek részletes értékelése egy számba sűrített összehasonlító indexen
-
Sikerességet befolyásoló személyiségjegyek, driverek azonosítása
-
Percepciók illeszkedése a márkához, termékhez, kampánycélhoz
-
Ismertség, népszerűség, kifáradás mérése
-
Fejlesztési mátrix a potenciált hordozó alanyokra
Szponzoráció, személyi profilok
ELÉG NÉPSZERŰ! DE ELÉG, HOGY NÉPSZERŰ?
-
A jelenlegi és új termékek /szolgáltatások árának optimalizálása versenykörnyezetben
-
Portfolió-optimalizálás, keresleti görbe becslés
-
Market modelling támogatás: árváltozások, termékportfolió szűkítés piaci hatásának becslése, versenytárs akciók/reakciók szimulálása
-
Csomagképzés támogatása különböző, komplex tartalmú csomagok / ajánlatok piaci fogadtatásának előrejelzésével
-
Új (upgrade) szolgáltatás potenciál becslése és ároptimalizálása
-
Ügyféloldali szimulátor, amely könnyen kezelhető, sokoldalú és igény szerint rugalmasan módosítható
Árkutatás, csomagképzés
BIZTOS, HOGY ELEGET TUDUNK A JÓ DÖNTÉSHEZ, HA CSAK A KÉT VÉGPONTOT MÉRJÜK?
HOGY OTT LEGYEN ÉS FELKÉSZÜLTEN ÁLLJON AZ UTOLSÓ PILLANATBAN, NEM AZ UTOLSÓ UTÁNIBAN!
Lemorzsolódás (churn) kutatás
-
Veszélyeztetett szegmensek azonosítása, beavatkozási terv alapú (mikro)-szegmentáció: az azonos módon (ügyfélkezeléssel, kedvezménnyel, extra szolgáltatással stb.) megvédhető csoportok azonosítása, leírása
-
Ügyféladatbázisban rendelkezésre álló (használati) változókon alapuló besoroló / rizikó függvény kidolgozása az előrejelző funkcióhoz, a döntési út és a mérföldkövek feltérképezésével
-
ROI (ügyfélérték és a „védelem költsége”) alapú prioritás sorrend és konkrét akcióterv kidolgozása szegmensenként