top of page

SZOLGÁLTATÁSAINK A MÉDIA SZEKTORBAN

Média szolgáltatások
  • Paper format teszt

  • Pilot teszt

  • Scheduling optimalizálás

Életstílus és motivációs szegmentáció

HMM… AKKOR MOST HOGYAN IS KÉPZELJEM EL A CÉLCSOPORTOM?

Életstílus és motivációs szegmentáció
  • Motiváció alapú szegmentáció univerzális „igénytérképen”, amin bármilyen információ (ügyféligények, márka, koncepció, szolgáltatás  stb.) együttesen elhelyezhető

  • Teljeskörű elemzés, melyben sosem veszik el a valódi, hús-vér ember, a valódi felhasználói csoportok

  • A célcsoport meghatározása a térképen (a legígéretesebb terület, az egyes szegmenseken átnyúlóan): a célcsoport teljeskörű megértése, jellemzése, illetve a nekik szóló komplex kommunikációs üzenet, mint kutatási output

  • Segít megérteni, hogy mit gondolnak és tesznek az ügyfelek, és miért

  • Segíti a stratégia kialakítását: az ígéretes szegmensek és koncepciók azonosítását, a pozícionálást, az egyes szegmenseken belül az ügyféligények megértését; majd taktikai tervezési szintre lebontva támogatja a megvalósítást (5W mentén: Kinek, Mikor, Mit és Hol kell mondani ahhoz, hogy az ajánlatunk vonzó és konzisztens legyen?)

  • Olyan rendszer, amelyben a látens igények is feltárhatók

TV-nézési szokások, tracking
  • Alap U&A mutatók mérése (kik, mikor, milyen gyakran, milyen honlapokat / csatornákat néznek)

  • A márka vonzerő alapú részesedését és a valós részesedését is mérjük, összevetve a kommunikációs kampányok időzítésével (GRP-val)

  • Azonosítjuk a márkatölcséren való elakadási pontokat, az elakadás és a márkaváltások okait

  • A „Sales Boosting Box” segítségével actionable módon mutatjuk meg az eladásnövelésben rejlő potenciál kiaknázásának lehetőségeit: kikhez, milyen üzenettel szóljunk?

EGÉSZSÉGES IRÁNYBA VÁLTOZIK A CSATORNA MÁRKAKÉPE?

TV-nézési szokások, tracking

KINEK A KEZÉBEN VAN A TÁVIRÁNYÍTÓ?

  • Kvalitatív, etnográfiára alapozott, megkérdezéssel kiegészített háztartás- szintű felmérés a tv-nézési szokásokról

  • A háztartás tagjainak egyéni használata és befolyása a családi használatra

  • Csatornaváltoztatási szokások (kapcsolgatás gyakorisága, oka, műsorkeresés tudatossága)

Csatornaválasztás, surfing
Csatornaválasztás, surfing
Vonzerő, imázs és pozicionálás
Vonzerő, imázs és pozicionálás

MENNYIRE HASZNOS EGY OLYAN VISSZAPILLANTÓ TÜKÖR, AMIBEN CSAK MAGUNKAT LÁTJUK?

  • Versenykörnyezeti kontextusba helyezett, relatív, valódi előrejelző erővel bíró, egyéni szintű márkaérték mutató, amely közvetlenül az ügyfélben élő márkaképet/márkalenyomatot vizsgálja

  • Könnyen, „részesedés %”-ként értelmezhető, a valódi piaci részesedéssel szorosan együtt mozog (így annak előrejelzésére is használható)

  • Rávilágít a kommunikáción kívüli (trade) tényezők hatására

  • Szemben a klasszikus (pl. NPS) mutatókkal, nem izoláltan tekint a márkára, hanem a márkának az ügyfél fejében a versenytársakhoz viszonyított relatív pozícióját méri

COOL, RETRO JÁRGÁNY VAGY SZAKADT ÓCSKAVAS?

  • IMAGE DRIVER-ELEMZÉS – Megengedjük a valóságot:

  • Egyes tulajdonságok taszítóak is lehetnek, ezért negatív összefüggést is értelmezünk és kimutatunk

  • Fontossági sorrend (driver-erő) megállapításához a márkakép (=összetartozó attribútumok összessége) vonzerejéből indulunk ki, és nem egyenként kezeljük az attribútumokat, az ellentmondásmentes kommunikációs stratégia támogatására

  • Válaszadói szinten mérjük: ugyanaz az attribútum valakinek vonzó, másoknak taszító – ezek aránya többet mond az átlagnál

Programming kutatások
  • Choice-Based Conjoint módszer alapú scheduling optimalizálás: adott időben, adott feltételekkel (csatorna, műsorvezető, időpont stb.) melyik műsort választaná

  • Szimuláció a különböző programösszetételekről, versenytársi környezetben

  • Paper format teszt

  • Pilot teszt

BARÁTOK KÖZT VAGY FOCI? ATTÓL FÜGG...

Programming kutatások

ÉS SZÉP LEGYEN VAGY OKOS?

Design / ident tesztek
Design / ident tesztek
  • Elfogadjuk, hogy a fogyasztók nem kreatív szakemberek, ezért nem velük akarunk arculatot terveztetni. Ehelyett a designhoz / identhez kapcsolódó fogyasztói élményre és asszociációkra, és a márkavonzerőre gyakorolt hatásra koncentrálunk

  • A szakemberek munkáját közvetlenül is támogatjuk azzal, hogy azonosítjuk a meghatározó jellemzők egyedi hatásait

  • A megnyert, megerősített, érintetlenül hagyott illetve elidegenített fogyasztói csoportokat azonosítjuk és leírjuk

  • A megnyerés és az elidegenítés mögött meghúzódó asszociációkat szétválasztjuk az azokat generáló elemek kijelölésével

Márka-arcok, talent pool

ELÉG NÉPSZERŰ! DE ELÉG, HOGY NÉPSZERŰ?

Márka-arcok, talent pool
  • A kiválasztott személyekre vonatkozó percepciók teljes (kvalitatív) feltárása és felmérése

  • A jelöltek részletes értékelése egy számba sűrített összehasonlító indexen

  • Sikerességet befolyásoló személyiségjegyek, driverek azonosítása

  • Percepciók illeszkedése a márkához, csatornához, műsorhoz

  • Ismertség, népszerűség, kifáradás mérése

  • Fejlesztési mátrix a potenciált hordozó alanyokra

BIZTOS, HOGY ELEGET TUDUNK A JÓ DÖNTÉSHEZ, HA CSAK A KÉT VÉGPONTOT MÉRJÜK?

  • A jelenlegi és új szolgáltatások árának optimalizálása versenykörnyezetben

  • Portfolió-optimalizálás, keresleti görbe becslés

  • Market modelling támogatás: árváltozások, termékportfolió szűkítés / szolgáltatás szélesítés / szűkítés piaci hatásának becslése, versenytárs akciók / reakciók szimulálása

  • Csomagképzés támogatása különböző, komplex tartalmú csomagok / ajánlatok piaci fogadtatásának előrejelzésével

  • Új (upgrade) szolgáltatás potenciál becslése és ároptimalizálása

  • Ügyféloldali szimulátor, amely könnyen kezelhető, sokoldalú és igény szerint rugalmasan módosítható

Csomag és árazás
Csomag és árazás
bottom of page