SZOLGÁLTATÁSAINK A MÉDIA SZEKTORBAN
-
Paper format teszt
-
Pilot teszt
-
Scheduling optimalizálás
HMM… AKKOR MOST HOGYAN IS KÉPZELJEM EL A CÉLCSOPORTOM?
Életstílus és motivációs szegmentáció
-
Motiváció alapú szegmentáció univerzális „igénytérképen”, amin bármilyen információ (ügyféligények, márka, koncepció, szolgáltatás stb.) együttesen elhelyezhető
-
Teljeskörű elemzés, melyben sosem veszik el a valódi, hús-vér ember, a valódi felhasználói csoportok
-
A célcsoport meghatározása a térképen (a legígéretesebb terület, az egyes szegmenseken átnyúlóan): a célcsoport teljeskörű megértése, jellemzése, illetve a nekik szóló komplex kommunikációs üzenet, mint kutatási output
-
Segít megérteni, hogy mit gondolnak és tesznek az ügyfelek, és miért
-
Segíti a stratégia kialakítását: az ígéretes szegmensek és koncepciók azonosítását, a pozícionálást, az egyes szegmenseken belül az ügyféligények megértését; majd taktikai tervezési szintre lebontva támogatja a megvalósítást (5W mentén: Kinek, Mikor, Mit és Hol kell mondani ahhoz, hogy az ajánlatunk vonzó és konzisztens legyen?)
-
Olyan rendszer, amelyben a látens igények is feltárhatók
TV-nézési szokások, tracking
-
Alap U&A mutatók mérése (kik, mikor, milyen gyakran, milyen honlapokat / csatornákat néznek)
-
A márka vonzerő alapú részesedését és a valós részesedését is mérjük, összevetve a kommunikációs kampányok időzítésével (GRP-val)
-
Azonosítjuk a márkatölcséren való elakadási pontokat, az elakadás és a márkaváltások okait
-
A „Sales Boosting Box” segítségével actionable módon mutatjuk meg az eladásnövelésben rejlő potenciál kiaknázásának lehetőségeit: kikhez, milyen üzenettel szóljunk?
EGÉSZSÉGES IRÁNYBA VÁLTOZIK A CSATORNA MÁRKAKÉPE?
KINEK A KEZÉBEN VAN A TÁVIRÁNYÍTÓ?
-
Kvalitatív, etnográfiára alapozott, megkérdezéssel kiegészített háztartás- szintű felmérés a tv-nézési szokásokról
-
A háztartás tagjainak egyéni használata és befolyása a családi használatra
-
Csatornaváltoztatási szokások (kapcsolgatás gyakorisága, oka, műsorkeresés tudatossága)
Csatornaválasztás, surfing
Vonzerő, imázs és pozicionálás
MENNYIRE HASZNOS EGY OLYAN VISSZAPILLANTÓ TÜKÖR, AMIBEN CSAK MAGUNKAT LÁTJUK?
-
Versenykörnyezeti kontextusba helyezett, relatív, valódi előrejelző erővel bíró, egyéni szintű márkaérték mutató, amely közvetlenül az ügyfélben élő márkaképet/márkalenyomatot vizsgálja
-
Könnyen, „részesedés %”-ként értelmezhető, a valódi piaci részesedéssel szorosan együtt mozog (így annak előrejelzésére is használható)
-
Rávilágít a kommunikáción kívüli (trade) tényezők hatására
-
Szemben a klasszikus (pl. NPS) mutatókkal, nem izoláltan tekint a márkára, hanem a márkának az ügyfél fejében a versenytársakhoz viszonyított relatív pozícióját méri
COOL, RETRO JÁRGÁNY VAGY SZAKADT ÓCSKAVAS?
-
IMAGE DRIVER-ELEMZÉS – Megengedjük a valóságot:
-
Egyes tulajdonságok taszítóak is lehetnek, ezért negatív összefüggést is értelmezünk és kimutatunk
-
Fontossági sorrend (driver-erő) megállapításához a márkakép (=összetartozó attribútumok összessége) vonzerejéből indulunk ki, és nem egyenként kezeljük az attribútumokat, az ellentmondásmentes kommunikációs stratégia támogatására
-
Válaszadói szinten mérjük: ugyanaz az attribútum valakinek vonzó, másoknak taszító – ezek aránya többet mond az átlagnál
Programming kutatások
-
Choice-Based Conjoint módszer alapú scheduling optimalizálás: adott időben, adott feltételekkel (csatorna, műsorvezető, időpont stb.) melyik műsort választaná
-
Szimuláció a különböző programösszetételekről, versenytársi környezetben
-
Paper format teszt
-
Pilot teszt
BARÁTOK KÖZT VAGY FOCI? ATTÓL FÜGG...
ÉS SZÉP LEGYEN VAGY OKOS?
Design / ident tesztek
-
Elfogadjuk, hogy a fogyasztók nem kreatív szakemberek, ezért nem velük akarunk arculatot terveztetni. Ehelyett a designhoz / identhez kapcsolódó fogyasztói élményre és asszociációkra, és a márkavonzerőre gyakorolt hatásra koncentrálunk
-
A szakemberek munkáját közvetlenül is támogatjuk azzal, hogy azonosítjuk a meghatározó jellemzők egyedi hatásait
-
A megnyert, megerősített, érintetlenül hagyott illetve elidegenített fogyasztói csoportokat azonosítjuk és leírjuk
-
A megnyerés és az elidegenítés mögött meghúzódó asszociációkat szétválasztjuk az azokat generáló elemek kijelölésével
Márka-arcok, talent pool
ELÉG NÉPSZERŰ! DE ELÉG, HOGY NÉPSZERŰ?
-
A kiválasztott személyekre vonatkozó percepciók teljes (kvalitatív) feltárása és felmérése
-
A jelöltek részletes értékelése egy számba sűrített összehasonlító indexen
-
Sikerességet befolyásoló személyiségjegyek, driverek azonosítása
-
Percepciók illeszkedése a márkához, csatornához, műsorhoz
-
Ismertség, népszerűség, kifáradás mérése
-
Fejlesztési mátrix a potenciált hordozó alanyokra
BIZTOS, HOGY ELEGET TUDUNK A JÓ DÖNTÉSHEZ, HA CSAK A KÉT VÉGPONTOT MÉRJÜK?
-
A jelenlegi és új szolgáltatások árának optimalizálása versenykörnyezetben
-
Portfolió-optimalizálás, keresleti görbe becslés
-
Market modelling támogatás: árváltozások, termékportfolió szűkítés / szolgáltatás szélesítés / szűkítés piaci hatásának becslése, versenytárs akciók / reakciók szimulálása
-
Csomagképzés támogatása különböző, komplex tartalmú csomagok / ajánlatok piaci fogadtatásának előrejelzésével
-
Új (upgrade) szolgáltatás potenciál becslése és ároptimalizálása
-
Ügyféloldali szimulátor, amely könnyen kezelhető, sokoldalú és igény szerint rugalmasan módosítható