top of page

SZOLGÁLTATÁSAINK AZ FMCG SZEKTORBAN

FMCG szolgáltatások

TERMÉK DIZÁJN & -FEJLESZTÉS

KONCEPCIÓTESZTEK

Termék-/ízteszt
  • Nem az elégedettség, hanem az elérhető összhatás szerint rangsoroljuk a lehetséges beavatkozási pontokat

  • Nem csak azt mutatjuk meg, hogy mi a baj, hanem azt is, hogy hogyan kell / lehet orvosolni, figyelembe véve a beavatkozás más jellemzőkre gyakorolt hatásait is

  • Az összteljesítmény mellett a versenypozíciót leginkább javító, legígéretesebb beavatkozási pontok várható összhatás szerinti rangsora és a beavatkozás iránya is kirajzolódik

  • Termék-attribútumok összefüggéseinek feltárása és grafikus bemutatása

  • Kombinált koncepció- és terméktesztek esetén egyszerű, de tényadatokra kalibrált volumenbecslés

CUKOR, ÉDESÍTŐ, KARAMELL: EZEKET MIND HIÁNYOLTÁK A FOGYASZTÓK... DE TÉNYLEG JOBBAN SZERETIK MAJD ÍGY?

Termék-/ízteszt

MENNYIRE HASZNOS EGY OLYAN VISSZAPILLANTÓ TÜKÖR, AMIBEN CSAK MAGUNKAT LÁTJUK?

Márkaérték és -imázs
Márkaérték és -imázs
  • Versenykörnyezeti kontextusba helyezett, relatív, valódi előrejelző erővel bíró, egyéni szintű márkaérték mutató, amely közvetlenül a fogyasztóban élő márkaképet/márkalenyomatot vizsgálja

  • Könnyen, „részesedés %”-ként értelmezhető, a valódi piaci részesedéssel szorosan együtt mozog (így annak előrejelzésére is használható)

  • Rávilágít a kommunikáción kívüli (trade) tényezők hatására

  • Szemben a klasszikus (pl. NPS) mutatókkal, nem izoláltan tekint a márkára, hanem a márkának az ügyfél fejében a versenytársakhoz viszonyított relatív pozícióját méri

COOL, RETRO JÁRGÁNY VAGY SZAKADT ÓCSKAVAS?

  • IMAGE DRIVER-ELEMZÉS – Megengedjük a valóságot:

  • Egyes tulajdonságok taszítóak is lehetnek, ezért negatív összefüggést is értelmezünk és kimutatunk

  • A fontossági sorrend (driver-erő) megállapításához a márkakép (=összetartozó attribútumok összessége) vonzerejéből indulunk ki, és nem egyenként kezeljük az attribútumokat, az ellentmondásmentes kommunikációs stratégia támogatására

  • Válaszadói szinten mérjük: ugyanaz az attribútum valakinek vonzó, másoknak taszító – ezek aránya többet mond az átlagnál

Csomagolásteszt

PONT ILYEN ELEGÁNS, LETISZTULT ÉS EGYEDI CSOMAGOLÁST KÖVETELTEK A FOGYASZTÓK, ÉS A MÁRKA ÁRAZÁSÁT IS RENDBEN TALÁLTÁK. AKKOR MIÉRT A VERSENYTÁRS TUSFÜRDŐT VESZIK LE A POLCRÓL?

  • Elfogadjuk, hogy a fogyasztók nem kreatív szakemberek, ezért nem velük akarunk csomagolást terveztetni. Ehelyett a csomagoláshoz kapcsolódó fogyasztói élményre és asszociációkra, és a márkavonzerőre gyakorolt hatásra koncentrálunk

  • A szakemberek munkáját közvetlenül is támogatjuk azzal, hogy azonosítjuk a meghatározó jellemzők egyedi hatásait

  • A megnyert, megerősített, érintetlenül hagyott illetve elidegenített fogyasztói csoportokat azonosítjuk és leírjuk

  • A megnyerés és az elidegenítés mögött meghúzódó asszociációkat szétválasztjuk az azokat generáló elemek kijelölésével

Csomagolásteszt

VAJON TÉNYLEG A REKLÁM, ÉS NEM A MÁRKA ÉRTÉKÉT MÉRJÜK?

Reklámteszt, kommunikációs hatékonyságmérés
Reklámteszt, kommunikációs hatékonyságmérés
  • A kreatív szakemberek egyértelmű támogatása a fejlesztésben

  • A diagnosztikus (mennyire jó, „jól van megcsinálva / kitalálva” maga a reklám / a kommunikáció ) mutatók mellett hatásalapú mutatók („növeli-e majd a márka választásának valószínűségét?”)

  • Középpontban a márkaérték/sales: a kulcsmutató nem a kreatívval / reklámmal foglalkozik, hanem az azzal elérhető piaci eredmény alapján értékel és rangsorols

  • Egyéni szintű hatást mér: bemutatjuk a megnyert vagy elidegenített csoportok nagyságát, összetételét és indokait

  • Pre-/post exposure márkaérték alapú kulcsmutató: a márka választásának tényleges valószínűségére gyakorolt hatást mérjük, egyéni szinten, így az eredményeket megtisztítjuk a márkaérték hatásától

Verseny és versenypozíció
  • A „Sales Boosting Box” az InsightLab márkaerő és imázs mérő modelljének felhasználásával megmutatja, mely beavatkozási területek hordozzák a legnagyobb potenciált

  • A versenykörnyezetre és az alternatívákra fókuszálunk, a saját pozíció reális, „önerősítéstől mentes” felmérésével

  • Megmutatjuk, hogy mely márkák foglalják el a jelenlegi vagy a jövőbeni célcsoportunk területeit

  • Nemcsak a márka erősségeit / gyengeségeit mutatjuk meg, hanem konkrét akciókat, és/vagy kommunikációs üzeneteket jelölünk ki a szükséges „elmozdulás” elérése érdekében

TUDOM HOL VAGYOK, ÉS A KAPUT IS LÁTOM. AKKOR MOST MÁR TUDNOM KÉNE, MERRE MOZDULJAK?

Verseny és versenypozíció

AKKOR EBBŐL HÁNY GRAMMOT IS KÖSZÖNHET A GÉNEKNEK ÉS MENNYIT AZ EDZÉSNEK?

BTL & promóció hatékonyság
BTL & promóció hatékonyság
  • A kommunikációs aktivitások hatásától megtisztítva mutatjuk a POS / trade aktivitások hatását a sales eredményekre

  • Csatornánként azonosítjuk a leghatásosabb promóciós akciókat

  • Azonosítjuk, hogy mely típusú trade akciók növelik a legjobban az adott időszak sales eredményei és a márkaérték közti ‘gap’-et

Árkutatás

BIZTOS, HOGY ELEGET TUDUNK A JÓ DÖNTÉSHEZ, HA CSAK A KÉT VÉGPONTOT MÉRJÜK?

Árkutatás
  • A jelenlegi és új termékek árának optimalizálása versenykörnyezetben

  • Portfolió-optimalizálás, keresleti görbe becslés

  • Market modelling támogatása: árváltozások, termékportfolió szűkítés piaci hatásának becslése, versenytárs akciók / reakciók szimulálása

  • Csomagképzés támogatása különböző, komplex tartalmú csomagok / ajánlatok piaci fogadtatásának előrejelzésévelf

  • Különböző kiszerelésméretek közti váltások figyelembevétele

  • Ügyféloldali szimulátor, amely könnyen kezelhető, sokoldalú és igény szerint rugalmasan módosítható

EGÉSZSÉGES IRÁNYBA VÁLTOZIK A MÁRKAKÉP?

U&A, tracking
U&A, tracking
  • A márka vonzerő alapú részesedését és a valós részesedését is mérjük, összevetve a kommunikációs kampányok időzítésével (GRP-val)

  • Azonosítjuk a márkatölcséren való elakadási pontokat, az elakadás és a márkaváltások okait

  • A „Sales Boosting Box” segítségével actionable módon mutatjuk meg az eladásnövelésben rejlő potenciál kiaknázásának lehetőségeit: kikhez, milyen üzenettel szóljunk?

Vásárlási szokások, döntési utak

KIK, MILYEN ESZKÖZÖKKEL CSÁBÍTHATÓK EL AZ ELADÁS HELYÉN?

Vásárlási szokások, döntési utak
  • A „The moment of truth” (a végső vásárlási döntés meghozatalának) mély feltárása

  • Vásárlók tipizálása (ár / márka / tudatos választás) – a vásárlási helyzetre irányuló szegmentáció összeköthető fogyasztói szegmentációval is

  • A döntési fa (márka, SKU, kiszerelésméret, ár stb.) hierarchiája

  • Vonzó promóciós típusok azonosítása

  • A sales volumen növelés eszközeinek azonosítása

Életstílus és motivációs szegmentáció
Életstílus és motivációs szegmentáció

HMM… AKKOR MOST HOGYAN IS KÉPZELJEM EL A CÉLCSOPORTOM?

  • Motiváció alapú szegmentáció univerzális „igénytérképen”, amin bármilyen információ (fogyasztói igények, márka, koncepció, szolgáltatás/termék, vásárlási hely stb.) együttesen elhelyezhető

  • Teljeskörű elemzés, melyben sosem veszik el a valódi, hús-vér ember, a valódi felhasználói csoportok

  • A célcsoport meghatározása a térképen (a legígéretesebb terület, az egyes szegmenseken átnyúlóan): a célcsoport teljeskörű megértése, jellemzése, illetve a nekik szóló komplex kommunikációs üzenet, mint kutatási output

  • Segít megérteni, hogy mit gondolnak és tesznek a fogyasztók, és miért

  • Segíti a stratégia kialakítását: az ígéretes szegmensek és koncepciók azonosítását, a pozícionálást, az egyes szegmenseken belül a fogyasztói igények megértését; majd taktikai tervezési szintre lebontva támogatja a megvalósítást (5W mentén: Kinek, Mikor, Mit és Hol kell mondani ahhoz, hogy az ajánlatunk vonzó és konzisztens legyen?)

  • Olyan rendszer, amelyben a látens igények is feltárhatók

MIT MONDANAK A MÁRKÁD HÁTA MÖGÖTT?

  • Web-listening

  • A márkával kapcsolatos online említések összegzése, trend-alakulása, sentiment-analízis (pozitív-negatív említések aránya)

  • Leggyakoribb asszociációk, szavak

  • Véleményvezérek azonosítása

  • A márkával / termékkel kapcsolatos problémák azonosítása

Online brand-sphere
Online brand-sphere
bottom of page